Kabeungharan Warisan Sajarah Tatar Sunda

URANG Sunda pantes reueus ku sajarahna téh.  Da, loba titinggal atawa warisan sajarahna. Kitu téh saperti nu kungsi ditepikeun ku Guru Besar Fakultas Ilmu Budaya (FIB) Universitas Padjadjaran (Unpad) Prof. Dr. Reiza D. Dienaputra, M.Hum., waktu sawala virtual dina  Keurseus Budaya Sunda. Prof. Reiza harita (1/9/2021) medar “Sajarah Sunda, ti Bihari ka Kiwari”dina diskusi nu diayakeun ku  Pusat Digitalisasi dan Pengembangan Budaya Sunda Unpad.

Tatar Sunda, ceuk Reiza ngabogaan riwayat lalampahan sajarah anu panjang. Salah sahijina nu ngabedakeun ieu wewengkon jeung wilayah sejenna téh, bukti masa prasejarah-na. Tah, ceuk ieu Guru Besar Departemen Sejarah dan Filologi FIB Unpad, sajarah Tatar Sunda dibagi kana dua babak badag nyaéta  mangsa prasejarah jeung mangsa sajarah. Ieu dua babak sajarah téh jadi kaunikan di Tatar Sunda. “Da, henteu sadayana provinsi di Indonesia ngalaman dua babak sajarah sapertos kieu. Teu sadayana ngalaman mangsa prasejarah,” pokna.

Prof. Reiza nétélakeun,  bukti yén Tatar Sunda ngalaman mangsa prasejarah téh tembong tina sababaraha artefak.  Papanggihan kawas kitu téh, lain ukur ti hiji tempat, da sumebar di sawatara daerah tatar Sunda,  ti  antarana Cianjur, Sukabumi, Kuningan, jeung Ciamis. Umumna, bukti mangsa prasejarah Sunda anu geus kaungkab lolobana mah mangrupa batu-batuan.

Foto: wikipedia.org

Dumasar kana pangimeutan Prof. Reiza,  bukti babatuan kawas kitu téh nyirikeun yén warisan karuhun saperti kitu téh asalna tina  zaman batu, atawa dina mangsa Paleolitikum, Mesolitikum, Neolitikum, Megalitikum, nepi ka zaman perunggu. “Zaman prasejarah téh dipiwanoh minangka zaman saméméh ayana tulisan,”pokna.

Prof. Reiza yanikeun yen loba keneh  wilayah di Jawa Barat anu ngabogaan  artefak nu asalna ti mangsa prasejarah. Sababaraha  wilayah di kota/kabupatén di Jawa Barat ngaku ngabogaan  bukti-bukti anyar tina mangsa  prasejarah Sunda. Ngan, papanggihan saperti kitu téh perelu disawalakeun sarta panalitian nu leuwih gemet.

“Urang kudu ati-ati nangtukeunana, lantaran henteu kabeh batu téh tinggalan prasejarah. Kedah aya panalitian nu bener-bener daria,” pokna semu ngingetan. *** (Arka)

Foto: disbudpar.jabarprov.go.id

anjeun munkin oge reseup

Warta

Kahariwang Leungitna Basa Sunda

Aya fenoména nu karasa ngahariwangkeun dina jero manah saurang anggota législatif. Inyana Wakil Komisi D DPRD Kota Bandung, Iwan Hermawan, S.E.,Ak., nu ngarasa prihatin kana terus nguranganna panutur Basa Sunda. Data di BPS nunjukkeun dina waktu sapuluh taun (2010-2020), jumlah nu makéna ngurangan nepi ka dua juta urang.

Teras Maos »
Budaya

Sampurasun, Bréw!

Tah, NyundaYu gé, minangka ajakan nyunda ka urang Sunda. Ngan, upama ngahaja milih média online, lantaran ngigelan jaman. Da, urang Sunda téh geus kacida robahna.

Teras Maos »

QAFWA

Men's Moslem Wear
Get Discount 30%

TONG WAKA DI-CLOSE!!!

KLIK HELA MEH MEUNANG DISKON, LUMAYAN!

Wilujeng Sumping

“Teu aya istilah cinta buta, aya ge jalma eta sorangan nu ngabutakeun diri.”